רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל ומטבע הדברים גם הוא עלול לסבול מסוגים שונים של בעיות נפוצות. במאמר הבא נציג את התקלות המרכזיות, נבין כיצד מתמודד איתן ונסביר מה צריך לעשות כדי לזהות אותן בזמן.
תקלות ובעיות נפוצות ברכב
השימוש ברכב פרטי מחליף את הצורך בתחבורה ציבורית. במדינה עם תחבורה ציבורית לא יעילה כמו ישראל יש לרכב הפרטי השפעה משמעותית על איכות החיים, ולכן הוא גם הפך לאמצעי התחבורה הנפוץ ביותר. עם זאת, לא כל הנהגים מכירים את התקלות הנפוצות שמאפיינות את השימוש ברכבים מן הסוג הזה.
הנה למשל כמה בעיות נפוצות וסימנים שבעזרתם ניתן לזהות אותן:
- תקר בגלגל– התקלה שאותה הכי קל לזהות היא כמובן תקר בגלגל. החלפת צמיג מתבצעת עם ערכה מיוחדת שנמצאת בכל רכב וכוללת ג'ק, מפתח ברגים ייעודי, אפוד זוהר, שלט אזהרה משולש וצמיג רזרבי.
- מצבר מרוקן– זו תקלה שנובעת בעיקר כתוצאה מבלאי של המצבר או השארת אורות הרכב דלוקים כאשר הוא לא מונע. בנוסף, קשה לדעת מתי מצבר יסיים את חייו, אך לפעמים ניתן לבצע החלפת מצבר במסגרת תקופת האחריות. ניתן לזהות את התקלה במצבר כאשר הרכב לא מניע.
- פנסים שרופים – יש תקלות מטרידות שנפתרות בקלות יחסית, כמו למשל פנסים שרופים. הבעיה היא שקשה להחליף את הפנסים בלי ציוד מתאים ולכן סביר להניח שנדרש ביקור במוסך. מצד שני, עלות החלפת הפנסים אינה גבוהה ולא אמורה להיות יותר מכמה מאות שקלים.
- מגבים סדוקים – במדינה עם מזג אוויר חם ולח כמו ישראל יש סיכוי גבוה להופעת תקלה מהסוג של מגבים סדוקים. הסדק במגבים נובע מבלאי ושחיקה ומתחזוקה לא נכונה. את המגבים ניתן להחליף באופן עצמאי ולאחר רכישת זוג מגבים חדשים כמעט בכל תחנת דלק.
שמירה על כללי זהירות בתחזוקת הרכב
יש כמובן עוד שורה ארוכה של תקלות נפוצות שקשורות לתלות שלנו ברכב הפרטי. הדבר החשוב הוא לשמור על כללי הזהירות ולא להתפשר. תמיד עדיף לשלם כמה מאות שקלים כדי להעביר את הרכב לטיפול במוסך, מאשר להסתכן בקצר ובנזקים בלתי הפיכים לרכב או לסביבה.
כמו כן, יש לעקוב אחר הנחיות היצרן כפי שמפורטות בספר הרכב. ההנחיות מתייחסות לרוב הבעיות הנפוצות וגם לאלו שמזוהות באופן ספציפי עם הדגם. במקרה של התלבטות אפשר להתייעץ עם נציגי מוסך מורשה ללא התחייבות ותשלום.
המאמר באדיבות איה מצברים, חברת מצברים אשר מעניקה שירותי דרך באזור השרון (החלפת מצבר לרכב בתל אביב, מצבר לרכב ברעננה וכדומה).