אתם משתלבים בצורה מושלמת בהתפתחות הקולינריה הישראלית במילניום הנוכחי אתם מצלמים כל מנה שאתם אוכלים במסעדה, מעלים פוסטים על אוכל ברשתות חברתיות, מנסים להכין מנות מוצלחות עם שינויים שמתאימים לכם ומרגישים שאתם חיים את המטבח מסביב לשעון. כל שנותר לעשות הוא להוציא לאור ספר מתכונים שלכם ולפרוץ לקדמת הבמה. על כך המאמר הבא.
יש התפתחות של ממש בקולינריה הישראלית במילניום הנוכחי. תכניות הבישול הרבות, השפים הישראליים שכובשים את בירות העולם והמגוון הרחב של מאכלים מכל מטבח אפשרי שצצו בישראל, הפכו ישראלים רבים למי שנושמים וחיים קולינריה מסביב לשעון.
יש מי שלקחו את זה צעד קדימה וחושבים על מנות חדשות, התאמות של מנות ידועות כדי שיהיו טעימות אפילו יותר או על יצירה של שילובי מנות חדשים על בסיס מנה כלשהי שפגשו במציאות או ברשת האינטרנט.
עבור כל אלו (וסביר להניח שאתם בניהם) ורוצים ללכת צעד אחד קדימה ולהוציא לאור את הספר שלהם, כדאי לדעת איך עושים זאת נכון. בין אם מדובר על הדפסת ספר בישול מלא עם הסברים ותיאורים על הרקע של כל מנה וכדומה או הדפסת ספר מתכונים שמתרכז כולו סביב המתכונים המיוחדים שלכם, אין מדובר על הליך מסובך או מורכב מדי.
מה צריך כדי להדפיס ספר מתכונים?
- הדפסה – היום ניתן להדפיס ספרים בכמויות קטנות וכבר לא חייבים להתחייב על הזמנה של אלף עותקים או יותר מכך. מכונות דפוס דיגיטלי מאפשרות הדפסת ספרים בזול גם בכמויות קטנות יחסית ואפילו של עותקים בודדים במידת הצורך. על כן חשוב למצוא בית דפוס עם מכונות כאלו ולברר את העלויות הצפויות לכם.
- מימון – המימון להדפסת הספר ואפילו איתור לקוחות ראשונים עוד לפני הספר הודפס אפשרי באמצעות פלטפורמות של גיוס המונים ברשת האינטרנט. בוחרים פלטפורמה מתאימה ומפרסמים את הפרויקט שלכם וכמה כסף יאפשר זאת. למי שיתמכו בכם תעניקו בתמורה עותק של הספר, עותק חתום אישית של הספר, השתתפות בערב השקת הספר וכל תשורה אחרת שיכולה להתאים. התמורה היא כמובן ביחס ישיר להיקף התמיכה שלהם בפרויקט.
- פרסום ומכירה – הדרך הטובה ביותר לקדם גיוס המונים או מכירה של ספר חדש היא באמצעות רשתות חברתיות. תוכלו לפרסם את הספר בדף שלכם ולהציע למבקרים להזמין עותק מוזל שלו און ליין. את ההזמנה יעשו ישירות מולכם באמצעות BIT או שתלכו צעד קדימה ותבנו אתר אינטרנט בו ניתן יהיה לעשות הזמנות בכרטיס אשראי בצורה מסודרת.
זהו זה. יש לכם ספר חדש של מתכונים שאתם הכנתם והוא עכשיו מגיע לקהל הרחב. הצלחה שלו תאפשר לכם להמשיך ולהדפיס עותקים נוספים על פי קצב ההזמנות, ומי יודע, אולי אחת ההוצאות לאור או רשת ספרים כלשהי יבחרו להדפיס ולשווק את הספר שלכם בתפוצה רחבה יותר בעתיד.
המאמר באדיבות גולדמן הוצאה לאור המספקת שירות יעוץ, ליווי וגם הדפסת ספרים לסופרים מתחילים בכל הארץ.